Ce sunt abilitățile soft?
Abilitățile soft sunt abilități care permit unei persoane să comunice și să lucreze cu ceilalți în mod eficient și armonios.
Indiferent dacă sunteți SEO pentru conținut sau tehnic, intern sau agenție, abilitățile dvs. soft vă vor ajuta să navigați în orice mediu de lucru și proces. Asta pentru că în orice rol, chiar și în rolurile tehnologice, încă lucrăm cu alte ființe umane.
1. Empatie
Empatia este abilitatea de a simți emoțiile altor oameni, împreună cu capacitatea de a-și imagina ceea ce ar putea gândi sau simți altcineva. Conform cercetărilor recente, empatia este cea mai importantă abilitate în leadership. Dar de ce este important pentru SEO? Ei bine, motivul pentru care empatia este abilitatea numărul unu pentru leadership este pentru că te ajută să construiești relații mai bune și mai semnificative și o bună înțelegere a oamenilor cu care lucrezi. Acest lucru este esențial pentru SEO care lucrează în mai multe funcții diferite și se angajează zilnic cu o varietate de părți interesate. Empatia va ajuta la angajarea cu succes și la rezolvarea conflictelor, ceea ce îmbunătățește productivitatea, colaborarea și conduce la rezultate mai bune.
2. Gândire critică
Gândirea critică este analiza și evaluarea obiectivă, imparțială a faptelor disponibile, pentru a forma o judecată. Este absolut crucial într-un spațiu precum SEO și marketing digital, deoarece SEO este plin de opinii și fapte ocazionale și poate fi o provocare să rămânem obiectiv și să fim conștienți de propriile noastre părtiniri.
3. Ascultare proactivă
Ascultarea proactivă sau activă înseamnă că asculți cu atenție pe oricine îți vorbește. Este necesar să absorbiți ceea ce se spune și să ascultați cu scopul de a înțelege pe deplin ceea ce vă comunică vorbitorul.
Acum, probabil ați ghicit, dar ascultarea proactivă este de fapt o parte esențială atât a dezvoltării empatiei, cât și a gândirii critice. Și este important să nu confundați a asculta pe cineva cu a auzi ceea ce cineva vă spune. Mai ales că atunci când vorbim despre ascultarea proactivă, înseamnă mai mult decât absorbția cuvintelor rostite. Nu este vorba doar despre ceea ce este comunicat, ci și despre cum se face. Acordați atenție limbajului corpului și tonului vocii pentru a înțelege pe deplin cealaltă persoană.
4. Comunicare clară
Comunicarea clară este utilizarea eficientă a comunicării verbale și non-verbale pentru a schimba și explica cu succes gânduri și idei. Scopul comunicatorului este să se asigure că conținutul comunicat este pe deplin înțeles de către publicul său.
Comunicarea clară nu înseamnă a convinge pe cineva despre adevărul tău. Este pentru a-i ajuta pe alții să înțeleagă mesajul dorit. Motivul pentru care este important de subliniat este pentru că deseori credem că, dacă cineva ne respinge ideea, nu ne-am comunicat în mod clar propunerea. Deși aceasta este o posibilitate, aceasta nu este o corelație. Comunicarea neclară poate duce la respingere la fel de mult ca și comunicarea clară și invers.
5. Povestirea
Povestirea este actul de a împărtăși o poveste. Sună simplu, nu? Toți spunem povești. Împărtășim poveștile noastre personale, cum ar fi evenimente memorabile din viața noastră. Ceva ce am văzut, auzit sau experimentat. De asemenea, împărtășim povești despre ceea ce aspirăm să realizăm sau despre ceva de care ne temem. Poveștile ne ajută să înțelegem lumea și ne permit să împărtășim informații într-un mod care creează conexiuni emoționale.
Dar de ce am inclus povestirea pe această listă, dacă știm cu toții cum să o facem? Ei bine, pentru că trebuie să învățăm și cum să-l folosim la locul de muncă pentru a obține succes.
În concluzie
Când vine vorba de SEO, dezvoltarea acestor cinci abilități soft vă va ajuta să aveți mai mult succes în:
Construirea de relații mai bune cu o varietate de părți interesate, precum și cu echipe care funcționează mai bine.
Prezentarea cu succes și obținerea acceptului din partea conducerii.
Îmbunătățirea productivității în proiecte interfuncționale.
Înțelegeri mai profunde și mai concrete ale algoritmilor Google pentru non-SEO.
Îmbunătățirea înțelegerii „imaginea de ansamblu” și a conexiunilor la nivel înalt între SEO și alte funcții de afaceri.
sursa:moz.com