Fie că este vorba de participarea la cea mai recentă provocare, de utilizarea unui sunet TikTok la modă sau de o rețetă virală, știm cu toții că tendințele rețelelor sociale oferă o oportunitate excelentă de a răspândi cunoașterea mărcii și de a crește numărul de urmăritori pe rețelele sociale ale mărcii tale. Dar ele pot fi utilizate și pentru a crește rezultatele motoarelor de căutare, a genera trafic și vânzări către site-ul dvs.
Dacă profitul de tendințele rețelelor sociale într-un fel sau altul nu face încă parte din strategia de marketing digital a mărcii dvs., citiți mai departe. Acest articol va arăta de ce este important să mergeți la bord și vă va oferi o listă de pași acționați pentru a reuși în joc.
Exemple de rezultate ale căutării influențate de tendințele rețelelor sociale
Dacă alcătuim o listă de tendințe în rețelele sociale din ultimii doi ani și căutăm termenii lor înrudiți pe Google Trends, putem identifica un model recurent – rezultatele căutării pentru termeni înrudiți cresc în momentul în care tendințele lor în rețelele sociale devin virale. Să aruncăm o privire la câteva exemple.
Inghetata mochi Little Moons există de peste un deceniu, dar abia în ianuarie 2021 popularitatea lor a explodat cu adevărat. Totul datorită unei tendințe virale organice, la mijlocul blocării, provocată de câțiva creatori TikTok.
S-a transformat în bulgăre de zăpadă în mii de videoclipuri TikTok cu tematică Little Moons cu oameni care își caută și încearcă produsele, care au ajuns să genereze peste 500 de milioane de vizualizări. Little Moons a devenit cea mai căutată înghețată din Marea Britanie, vânzările lor crescând vertiginos cu 2.000%. În apogeul viralității, produsele, marca, produsele fără marcă asociate, precum și căutările cu amănuntul pe Google au crescut și ele drastic.
Un alt exemplu grozav este Emily Mariko, o creatoare de conținut alimentar și stil de viață, a cărei „rețetă” rămasă cu orez cu somon a explodat pe TikTok în octombrie 2021. Ea a trecut de la 70.000 la 7 milioane de urmăritori în câteva săptămâni. Videoclipurile cu orez cu somon au adunat până acum peste 800 de milioane de vizualizări. Raportul Google Trends ne arată că oamenii căutau și pe Google orezul somon al lui Emily Mariko, ceea ce a oferit multor creatori, mărci și instituții media ocazia de a-l valorifica, deoarece nu a folosit ea însăși acele căutări.
Taxează bogatul
Deși următorul caz nu este cel mai obișnuit mod de a proceda, nu se poate nega faptul că Alexandria Ocasio-Cortez și-a postat rochia de Gala Met „taxati-i pe bogați” pe Instagram este un exemplu foarte inteligent al modului în care o postare pe rețelele sociale nu poate. vinde doar, dar ajută la răspândirea conștientizării despre o cauză. Pe 14 septembrie 2021, când postarea a fost difuzată, căutările pentru „taxati-i pe bogați” au sărit pe noi culmi. Desigur, frenezia media din jurul evenimentului le-a dat un plus de impuls.
Cum pot mărcile să profite de tendințele existente în rețelele sociale pentru a genera trafic către site-ul lor web
Recreează conținut în tendințe
O modalitate de a introduce produsul dvs. în momente relevante din punct de vedere cultural este să recreați un conținut la modă pe contul de socializare al mărcii dvs. Dându-ți propria învârtire, vă puteți afișa produsul sau mesajul într-un mod foarte autentic.
Un loc grozav pentru a găsi tendințe este prin fila de descoperire a TikTok, unde hashtag-urile și audio-urile la modă vă vor oferi o mulțime de idei pentru conținut. Asigurați-vă că includeți un îndemn la acțiune la sfârșitul conținutului reactiv din rețelele sociale și inserați un link corespunzător în biografia profilului dvs. pentru a conduce traficul de pe platformă direct către site-ul dvs. web.
Cum pot mărcile să utilizeze marketingul de influență pentru a crește căutările și cererea?
Colaborarea cu influenceri pentru a vă prezenta marca sau produsul în timp ce participați la o tendință este o altă modalitate excelentă de a crea conștientizare și de a crește căutările pentru produsul sau marca dvs. Nu numai că influencerrii au un avantaj față de un public loial existent. De multe ori, creatorii de conținut vor face o treabă mult mai bună vorbind limba nepoliticată a rețelelor sociale și a potențialilor dvs. clienți noi, rezultând conversii mai mari.
Așa se face că Popsockets, o marcă cunoscută pentru mânerele telefonului, a profitat de o „Emoji Outfit Challenge” deja existentă, o provocare în care oamenii s-au filmat asortându-și ținutele cu emoji-urile populare. Au activat opt dintre ambasadorii lor să participe la provocare prin încorporarea produsului lor și au ajuns la două milioane de telespectatori.
Sfaturi pentru crearea unei campanii eficiente de marketing
Lansarea unei campanii pe rețelele sociale și încercarea de a o face să devină virală este locul în care lucrul cu influenți de pe nișa ta este deosebit de util. Ajută campania dvs. să câștige acel impuls inițial de care are nevoie pentru a începe să fie în tendințe, generând vizualizări și, eventual, conținut organic reactiv suplimentar, căutări și clicuri către site-ul dvs.
Dacă marketingul de influență nu este ceva în care marca dvs. s-a interesat deja, iată câteva sfaturi despre ce trebuie să aveți în vedere atunci când creați o campanie care face conversie înainte sau după ce ați identificat o tendință de social media în care doriți să vă implicați.
Definiți obiectivele campaniei și publicul țintă
Înainte chiar de a veni cu un unghi creativ, începeți întotdeauna prin a defini obiectivele campaniei și publicul țintă. Una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac mărcile noi, precum și cele consacrate, este alegerea influențelor doar pe baza popularității sau a numărului de urmăritori pe care îi au. Publicul dvs. țintă trebuie să se suprapună, iar colaborarea trebuie să fie autentică pentru a rezona cu adevărat cu publicul.
Evitați colaborările unice
Trecerea la tendințe poate induce în eroare mărcile să urmărească funcții unice, dar pentru a permite audienței influenței să dezvolte cu adevărat o relație cu produsul dvs., colaborările care se întind pe o perioadă mai lungă de timp și includ încorporări regulate de produse organice sunt mult mai eficiente.
Lucrați cu o gamă largă de influenceri
Întrucât influencerii nu împărtășesc adesea o bază de fani, în ciuda faptului că operează în aceeași nișă, este foarte recomandat să lucrezi cu mai mulți influenceri diferiți, mai degrabă decât să proiectezi întreaga campanie în jurul unuia singur. Acest lucru vă va oferi oportunitatea de a accesa diferite segmente de public și de a crește acoperirea campaniei. Și nu uitați și de creatorii de dimensiuni mai mici! Ratele lor de implicare tind să fie mai mari, o conexiune și încredere pe care o împărtășesc cu publicul lor mai profund, plus că sunt mai accesibile.
Oferiți influențelor control creativ asupra conținutului lor
Lăsați-i pe influenți să vă promoveze produsul în felul lor unic, potrivit pentru brandul și publicul lor personal. Autenticitatea ar trebui să fie întotdeauna în prim plan. Proiectarea unei campanii care îi va forța să urmeze un scenariu este o interdicție. În schimb, creați un brief deschis. Oferă-le linii directoare despre ceea ce vrei să comunici cu campania ta și lasă-i să revină la tine cu propriile idei. Colaborarea trebuie să pară organică, nu să sune ca o reclamă flagrantă.
Începeți o provocare pe rețelele sociale
Începerea unei provocări este una dintre cele mai populare și eficiente tactici de marketing. Spre deosebire de campaniile tipice de ambasador, scopul de a începe o tendință este că oricine poate să sară și să-și creeze propria întorsătură, extinzând acoperirea campaniei tale și creând un sentiment de exclusivitate și comunitate în rândul celor care participă.
Fiți pregătiți pentru afluxul de căutări și achiziții
Este important să aveți totul pregătit pentru brand-ul dvs. înainte de a începe colaborarea. De la pagini de destinație optimizate (pentru a capta traficul direct primit și de căutare), până la a vă asigura că aveți suficient stoc de produse pentru o campanie de dimensiunea dvs. Deși adăugarea unui element FOMO poate juca uneori în avantajul tău – așa cum a fost cazul cu Little Moons.
Sprijiniți campaniile de marketing influencer cu publicitate plătită
Rularea reclamelor UGC pe conturile mărcii dvs. alături de o campanie activă de influență, fie că este pe Facebook, Instagram sau TikTok, va adăuga un impuls și mai mult expunere mărcii dumneavoastră.
Concluzie
Utilizarea tendințelor din rețelele sociale și a marketingului de influență pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii, rezultatele căutării și vânzările este un hack de marketing extrem de viabil de care pot profita mărcile de toate dimensiunile chiar acum. TikTok a schimbat complet jocul – într-un sens bun. În prezent, este încă o platformă în care nu numai conținutul plătit, ci și conținutul organic poate ajunge la milioane, așa că este destul de ușor chiar și pentru mărcile noi și mici să se alăture jocului de a crea în comun tendințe virale și/sau de a produce conținut de sprijin optimizat pentru a valorifica pe căutări. Și odată cu creșterea comerțului social, acesta va deveni o tactică și mai importantă.
sursa:moz.com